Ny symaskin i hus

juli 28, 2009, kl. 2:45 pm | Publisert i Mine symaskiner, Shopping | 1 kommentar

I dag fikk jeg hentet den nye symaskina som har stått og ropt på meg på postkontoret i dagesvis. Jeg dro avgårde kun minutter etter at postkontoret åpnet i morrest, men grunnet dårlig form fikk jeg ikke prøvd den før nå. Et rimelig sikkert tegn på at formen ikke er som den skal være, når ei splitter ny maskin står urørt i mange timer før jeg pakker den opp. Men nå er den pakket opp og prøvekjørt, og jeg lurer på hva jeg skal sy først.

 

Førsteinntrykket er at den høres ut som, og føles som overlockmaskina mi, og jeg får veldig overlockfølelse av den, så det er litt uvant at jeg ikke trenger være like forsiktig i kantene som det jeg må med overlocken. Her er det ikke annet enn litt spretterarbeid som venter hvis jeg skulle sy feil, mens jeg med overlocken bare må kaste prosjektet hvis jeg skulle sy feil. Den jafser jo seg inn i stoffet pga den skarpe kniven, mens dette blir mer som en kombinasjon av rettsøm og overlock. Jeg kan sy midt i stoffet, og sømmen ligner på en overlocksøm, men kniven mangler. Kjekt!  Jeg kan se for meg at vi to skal bli gode venner i tiden fremover, og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med den!

 

 

En ting som overrasket meg litt var størrelsen. Jeg trodde at bildet ga et godt inntrykk av størrelsen, men så feil kan man ta. Maskina er rett og slett ganske så svær! Til og med mannen kommenterte at denne var da myye større enn overlocken. det er kjempestor arbeidsplass både på sidene og bak labben, og friarmen var så nusselig at jeg bare måtte le litt. Dvs dekselet man kan ta av og på for å skjule eller ta i bruk friarmen. På rettsømmaskina halverer jeg omtrent størrelsen på maskina ved å ta av friarmdekselet, mens her var det en smal liten L som jeg lett ser for meg at kan bli borte hvis jeg ikke passer godt på den. 😉

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. 初めまして

    私は福岡の脱毛サロン選びの口コミについてのサイトを運営しています。誰もが知りたい信頼のおける脱毛サロン、脇脱毛する時のポイント、福岡の地元で愛されている脱毛サロンの紹介、福岡の?脱毛ラボはどんな感じ?、などなど全てまとめました。福岡で脱毛するならココがおすすめ。脱毛サロンに安心して通うには「ポイント」があります。今すぐクリックして確認してください。


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

